torsdag 12. mars 2015

Bildeanalyse

Denotativt:
Jeg ser et rødt, stort hus. Jeg ser en silo. Jeg ser en grønn bil. Jeg ser er rødt tog på tog skinner. Det er mange svarte streker på bildet. Det er trær, mange hus og skilt. Bildet har de komplementære kontrast fargene som er gul og lila

Konnotativt:
Jeg tolker bildet som om dette er et ganske lite tettsted, siden alt er så og si satt oppå hverandre. Det er et veldig lite sted. Jeg tolker det også som at det er veldig mye støy i denne byen med både biler og tog. I tillegg så er det et veldig rotete bilde, noe som kan symbolisere at det er en veldig rotete by. Gul og lilla er komplementære farger som blir brukt for å få fokus på strømmen. Huset og toget er rødt noe som blir brukt som en gjentagelse for å få en tilknytting. 
Navn: Mysen
Laget av:Olav Tokerud

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar