torsdag 16. april 2015

Gif animasjon

Oppgaven var å lage en gif med teamet "roll". Jeg valgte å ta tre skopar som skulle snurre rundt mens jeg sto stille.

Jeg valgte denne ideen fordi jeg fikk inspirasjon av en gif jeg så på en hjemmeside, bare at der var det bare et skopar som snurret rundt. Jeg ville ikke ha så mange forskjellige farger fordi jeg ville ha det litt mer enkelt med kontraster. Jeg føler jeg fikk frem kontrastene siden fargene går igjen. Det er bare lyse farger mot mørkere farger. Jeg satt kamera på et stativ og tok bilder med selvutløser mens mamma hjalp meg med å flytte på skoene. 

Jeg valgte å sette meg lenger mot venstre på grunn av det gyldne snitt i tillegg til at skoene også da passet bra å ha ved siden av meg. Jeg føler at stemningen i dette bildet er helt nøytralt, det er verken trist eller en glad stemning, men på grunn av fargebruken og at bildet er ganske matt, kan det tippe mer mot en mer trist stemning enn en glad stemning. 


Noe jeg syntes var vanskelig med denne oppgaven var å måtte stå helt stille i en veldig godt stund uten å bevege meg mens mamma flyttet på skoene. Jeg føler at jeg kunne ha stått enda mer stille uten å bevege på kjolen eller meg selv. I tillegg til dette så kunne jeg ha passet på at teppet ikke flyttet på seg og at skoene sto på samme sted hele tiden mens de snurret, selv om dette var veldig vanskelig på grunn av at de skulle snurre.

 Jeg hadde egentlig veldig mange ideer, men jeg endte på denne ideen. Det var en veldig morsom oppgave og håper vi kan få noe med gif utover skoleåret eller de neste to skoleårene. Jeg er fornøyd med hvordan resultatet ble!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar